Indflytning

 

Boligselskabet anvender A-ordning, hvilket vil sige, at vores lejemål altid er istandsat ved indflytning.

Lejer sørger i boperioden selv for den indvendige vedligeholdelse med maling, tapeserinng og gulvbehandling.

Ved fraflytning afholder lejer udgifterne til normalistandsættelse, men udlejeren overtager gradvist udgifterne.

 

Lejekontrakt

 

Når du bliver tildelt et lejemål, bedes du inden for 8 dage komme ind på Boligselskabets kontor og underskrive en lejekontrakt. Her vil der blive aftalt dato og tidspunkt for indflytning .

 

Indflytningssyn

 

Til indflytningssynet møder du op på adressen, hvor en af Boligselskabets ejendomsfunktionærer vil gennemgå lejemålet sammen med dig. Der bliver udfyldt en indflytningsrapport samt aflæst forbrug.

 

 

Boligselskabet indberetter oplysninger om nye lejere til forsyningsselskaberne.

 

Ejendomsfunktionæren skifter låsen, og der bliver udleveret nøgler og lejlighedsmappe.

 

 

Når du skriver under på indflytningsrapporten, erklærer du at have modtaget lejemålet i normal stand, bortset fra de anførte mangler.

 

Fejl og mangler

 

Senest 14 dage efter overtagelse af lejemålet, kan du, hvis du har opdaget  fejl eller mangler, indlevere en fejl- og mangelliste på Boligselskabets kontor.

Du finder  fejl- og mangellisten forrest i din lejlighedsmappe eller her.


Du vil herefter blive kontaktet af en ejendomsfunktionær, der vil vurdere om  det skal udbedres eller blot noteres.